.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جلسه شورای شهر ساری با محوریت ماه محرم+ حاشیه ها

شمال نیوز: هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر ساری شامگاه گذشته به صورت علنی و با حضور اعضای شورای شهر و عبوری شهردار ساری؛ معیل معاون شهردار ساری، و حجت الاسلام صادقی رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ساری بعنوان میهمانان این جلسه در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شمال نیز در ساری؛ رییس شورای شهر ساری در ابتدای جلسه با بیان اینکه برخی انحرافات مانند به‌کارگیری ابزار غیرمتعارف و استفاده از اشعار و آهنگ‌هایی که شان عزاداری را زیر سوال می‌رود، وارد عزاداری‌ها شده است، گفت: در شیوه برخی عزاداری‌ها حق‌الناس هم رعایت نمی‌شود در حالی که دین اسلام توجه زیادی به حق‌الناس دارد.

علیجان شمشیربند با اشاره به اینکه ریختن زباله و ظروف یکبار مصرف بعد از پخش نذری در خیابان، کار رفتگران شهرداری را افزایش می‌دهد، افزود: بعضی از شهروندان هم در خانه‌های خود از بیمار نگهداری می‌کنند و سر و صدای عزاداری‌ها سبب آزار همسایگان است که گویی بی توجی به حق الناس است.

وی ادامه داد: در اسلام تنها صدایی که می تواند با صدای بلند پخش شود صوت اذان است، گفت: صوت عزاداری نباید به گونه ای باشد که باعث آزار مردم شود.

رییس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: متولیان باید مراقب باشند تا مراسم مطابق شان امام حسین (ع) برگزار شود.

پرویز شعبانی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: الگوگیری از قیام سالار شهیدان سبب ایجاد بیداری اسلامی در کشورهای دنیا شده است.

وی افزود: قیام امام حسین (ع) در صحرای کربلا درس اخلاق، عبادی و اجتماعی را به ملت های آزادی خواه جهان ارائه می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه حماسه کربلا با گذشته 1400 سال همچنان جاویدان است، تصریح کرد: احیا فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه بیشتر به آن توجه شود.

شعبانی با بیان اینکه همه عزاداران، علما، خطبا در احیا واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر تبعیت کنند، افزود: درس آموزی از مکتب سیره شهیدان در پیروی ما از سالار شهیدان خواهد افزود.

عزاداری ها تحت الشعاع اهداف سیاسی قرار نگیرد

مسعود پیری نیز از دستگاه های متولی برگزاری مراسم ماه محرم و صفر خواست تا به تدوین یک الگوی صحیح از این برنامه ها بپردازند.

وی افزود: متولیان برگزاری این مراسم ها ضمن پرداختن به سخت افزار برنامه پرداختن به محتوای برنامه ها به سبک ایرانی اسلامی برآمده از مفاهیم و آموزه های عمیق عاشورایی با حساسیت بیشتری بپردازند.

پیری در ادامه تصریح کرد: گاهی اصل عزاداری سیدالشهداء تحت الشعاع اهداف دیگری از جمله اهداف سیاسی، اجتماعی و چریانات منفعت طلبانه عده ای قرار می گیرد که اگر این اتفاق بیفتد دلسردی و مخاطرات جدی در این حوزه را به دنبال خواهد داشت.

علی اکبر ذلیکانی دیگر عضو شورا با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر شاهد رشد روزافزون هیئت های مذهبی در سطح شهر هستیم گفت: این رشد خوب است اما برخی از هیئت هایی که درکنار مساجد و تکایا تشکیل می شوند روحانی ندارند و ممکن است چراغ راه روحانیت دراین حالت کنارگذاشته شود.

وی با بیان اینکه آگاهی بخشی یک بخش از وظیفه ی روحانیت است گفت: یک وجهه این مراسمات عزاداری و یک وجهه دیگر بیداری است.

کوروش یوسفی نیز اظهار داشت: کارهای مذهبی و تشکل های خودجوش مردمی یک کار فرهنگی و اغنایی است و اگر حاکمیتی شود شاید مقاومت ها بیشتر شود و نتیجه عکس دهد.

قدرت منشا فساد است

سید محمد آقامیری نیز در این جلسه با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر که هدف اصلی قیام عاشورا بود گفت: امر به معروف و نهی از منکر قرائت های متنوعی دارد که آثار و نتایج متنوعی هم در جامعه دارد.

وی با اشاره به حرکت دسته جمعی موتورسواران در تهران و ماجرای اسیدپاشی در اصفهان گفت: امر به معروف و نهی از منکر فقط پوشش و حجاب نیست.

آقامیری اظهار داشت: بر اساس اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی، قدرت منشا فساد است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر مربوط به صاحبان قدرت است.

این عضو شورا با بیان اینکه اما حسین نیاز ندارد ما به سر و سینه ی خود بزنیم گفت: ما باید به سر و سینه ی مشکلات واقعی خود بزنیم.

وی با بیان اینکه سر و سینه امروز، مشکل اشتغال، بیمار بدون دوا و دارو و ... است، ادامه ‌داد: مشکل جامعه  ما بی‌کفایتی برخی از مسئولین است.

آقامیری با اشاره به اینکه نقد کسانی که در قدرت قرار دارند را باید قرائتی از امر به معروف و نهی از منکر بدانیم، خاطرنشان ‌کرد: پیکان امر به معروف و نهی از منکر باید به سمت صاحب‌منصبان هدایت شود.

جمال باقری اظهار داشت: مراسم های عزاداری ماه محرم و صفر اخیرا بیشتر شکلی و ظاهری بوده که باید به طور محتوایی بر آن ها کار شود.

480 طلبه مقیم در ساری داریم

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ساری با حضور در این جلسه در پاسخ به سوال ذلیکانی مبنی بر عدم حضور روحانیون در برخی هیئت ها گفت: به این دلیل است که اساسا روحانی در استان کم داریم.

حجت الاسلام صادقی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: از اعضای شورای شهر خواهش دارم برای ارتقای فرهنگ معنوی شهر به شهر کمی جهت دهید.

وی با اشاره به کمبود فضای فیزیکی و معنوی حوزه علمیه در شهر گفت: چندی پیش از استاندار مازندران هم پرسیدم با گذشته این چندماه از حضورتان در استانداری مازندران، به کدام حوزه علمیه تاکنون سر زده اید و یا راه اندازی کرده اید.

صادقی  با اشاره به اینکه ساری بیشترین جمعیت روحانیون را در کشور دارد گفت: با وجود 500 روستا در ساری، 480 طلبه مقیم در ساری داریم.

وی با اعلام اینکه قریب به 700 مداح در ساری شناسایی و کددار شده اند یادآور شد: 619 هیئت کددار ثبتی و بصورت تشکل خاص در شهرستان ساری هستند.

مراسم های عزاداری جسته و گریخته برگزار می شود

معاون فرهنگی شهرداری ساری با حضور در این جلسه از جسته گریخته برگزار شدن مجالس عزاداری در این ماه انتقاد کرد و گفت: دستگاه های مرتبط در این حوزه هر کدام جداگانه اقدام به برگزاری مراسم عزاداری می کنند .

معیل افزود: اگر بخواهیم برنامه ای مدون و با قدرت برگزار کنیم باید از این جسته و گریختگی کاسته شود.

وی در پایان از برگزاری مراسم تجمیع یک شهر یک حسینیه در ساری در روز تاسوعا خبر داد.

ذلیکانی با اشاره به طرح برون سپاری بعضی از خدمات شهرداری، گفت: با این کار نظارت شهرداری را به روند اجرای کار افزایش می دهیم و این طرح مشارکت تعداد زیادی از مهندسان را در پی دارد که منجر به درآمد پایدار می شود.

در ادامه این جلسه یوسفی با اشاره به اجرای طرح ساری کارت در سطح شهر خطاب به شهردار گفت: 12 هزار کارت طی دو ماه فروخته شد که این نشان از استقبال و پذیرش مردم بود، اما سازمان تابعه مشغول به کار دیگری شد و ساری کارت مسکوت ماند.

وی با بیان اینکه از پاسخ این سازمان هم مرتبط نبود از شهردار درخواست پیگیری داشت.
یوسفی خطاب به شهردار ساری بابیان اینکه احساس می کنم بین شهرداری و شورا و برخی از مجموعه شهرداری فاصله وجود دارد، اظهار داشت: عده‌ای از کارکنان شهرداری، با ارتباطات قوی که دارند، اقدامات خود را انجام می‎دهند و این به صلاح شهردار نیست.

فاصله ای بین خود و کارکنان احساس نمی کنم

شهردار ساری طی سخنانی درباره مسکوت ماندن ساری ‌کارت، گفت: بعداز راه‌اندازی ساری‌ کارت تمامی خدمات ساری کارت راه اندازی نشد که طی برگزاری کارگروهی در این خصوص درصدد رفع آن هستیم.

مهدی عبوری در پاسخ به یوسفی گفت: چنین فاصله ای را احساس نمی کنم طبیعی است که در هر دستگاه و اداره دیگری برخی افراد بی‌مسئولیت و افراد مسئولیت‌پذیر وجود دارد و باید از افراد مسئولیت‌پذیر در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها بهره ببریم و به افراد بی‌مسئولیت هم تذکر دهیم که در این مورد نکته مبهمی ندارد و جای نگرانی نیست.

ذلیکانی نیز متذکر شد: درصد تراکنش بانکی استفاده از ساری کارت را مردم نباید پرداخت کنند لذا این موضوع در بحث بودجه باید درنظر گرفته شود.

حاشیه ها:

 

سعید نجاریان و سید محمد جعفری از غائبین این جلسه بودند.

 

پس از سخنان ذلیکانی و در پاسخ به وی، فرامرز نقیبی با بیان اینکه ای کاش این جلسه ده روز قبل برگزار می شد گفت: امشب دوم محرم است و برنامه های شما باید برای سال 94 اجرا شود و امسال میسر نیست.


تذکر مداوم رییس شورای شهر به اعضای شورا در حین سخنرانی بر رعایت زمان قابل تامل بود که یوسفی گفت: شما بعنوان رییس شورای شهر فرصت ها را خوب مدیریت نمی کنید.

مرثیه خوانی دکتر احمدی نیز از دیگر حاشیه های این جلسه  بود.


صادقی رییس سازمان تبلیغات اسلامی ساری با انتقاد از اینکه استاندار مازندران تاکنون حتی برای یکبار هم که شده به حوضه های علمیه سر نزده افزود:متاسفانه هیچ بودجه ای هم به حوزه های علمیه مساعدت نشد.

وی با اعلام اینکه نماز ظهر عاشورا امسال در امام زاده یحیی (ع) برگزار می شود برخلاف سال های گذشته که در میدان شهرداری برگزار می شد، که در این هنگام شهردار متذکر شد میدان امام حسین(ع)؛

صادقی در ادامه گفت: مشخص شد شهردار طرفدار کیست؟!

آقامیری در سخنان خود اعلام کرد: ایام محرم و امربه معروف ونهی از منکر در این ماه را به نقد عملکرد وزرا، استاندار، فرماندار، شهردار و اعضای شورا اختصاص دهیم که در این حین نقیبی رییس شورای شهر را هم به این افراد اضافه کرد. /250
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 آبان 1393
حیف شهردار که در این جلسات حضور دارد و حیف نقیبی که همکار آنهاست
نا شناس 6 آبان 1393
اقایان شهردار ومعاون فرهنگی شان وشورا خواب بودن چقدر زود جلسه برگزارکردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس 6 آبان 1393
اقایان شورای شهرومعاون فرهنگی بخصوص روابط عمومی شهرداری ساری چرا به هیت های مذهبی کمک مالی وفرهنگی نمی کنند؟چرا برای فرهنگ ایثار وشهادت تلاش نمی نمایندولی برای اجرای کنسرت موسیقی و.... درودیوار شهربنر گران قیمت نصب می شود ؟؟؟
حميد 5 آبان 1393
اين جلسه بيشتر شبيه يك جنگ قدرته تا جلسه در مورد محرم و عزاداري امام حسين حيف مهندس نقيبي كه ميره تو اين جلسات

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.